التفاصيل الكاملة لحلقة اليوم ورامز يعلق: آية سماحة وهاجر السراج بعد ما جالهم ارتجاج (فيديو)

استضاف الفنان رامز جلال في حلقة اليوم 22 رمضان 2024، من برنامج" رامز جاب من الأخر" المعروض على قناة MBC مصر، الفنانتين آية سماحة وهاجر السراج.  

وقال رامز جلال في مقدمته عن آية وهاجر :لا فيكم سعاد حسني ولا ميرفت أمين، جايبكم وهعملكم كمين، جايبكم وهعرف الناس أد إيه انتوا منفسنين، العيال اللي مش بتشقى، كل حاجة بتيجي على الجاهز لازم يشوفوا الويل عشان يحسوا بقيمة اللي هما فيه". 

وتحدث رامز جلال مع آية سماحة عن علاقتها بناهد السباعي شقيقة زوجها وسألها عن سبب رفضها لمشروع اقترحته عليها ناهد السباعي لتكشف آية سماحة أنه بالفعل كان هناك مشروع لليوجا بينهما إلا أنه لم يحدث. كما كشفت عن امتلاكها لثلاث قطط منهم قطة تتحدث وتقول: "ماما" ليرد عليها رامز جلال: "يا بنتي دي أكيد ملبوسة قطة إيه اللي بتتكلم دي". 

سخر رامز جلال من هاجر السراج قائلاً: "أنت صغيرة أوي كدة ليه، إيه الشنطة اللي أنت لابساها دي شنطة السوق؟ وإيه اللبس اللي أنت لابساه ده بجد.. أنا جايبكم هنا النهاردة لأنكم متهمين إن النجومية اللي وصلتولها دي جات لكم على الجاهز".

وبدأ رامز جلال المقلب بعد العبارة الشهيرة: "الكالون في السيفون" لتسقط هاجر السراج وآية سماحة في النفق وتبدأ فقرات مقلب رامز جلال وسط صدمة الثنائي وصراخهم المتواصل بسبب حالة الخوف التي وضعها فيهم نجم برامج المقالب الشهير.

 آية سماحة: أنا متزوجة ولدي 3 قطط

وقام رامز جلال بسؤال آية سماحة: "أنت متجوزة وعندك عيال؟"، لترد الفنانة: "متجوزة وعندي ٣ قطط فيهم قطة بتتكلم"، ليرد رامز جلال: "دي أكيد عفريت مش قطة انتي ملبوسة يابت".

آية سماحة رفضت مشاركة ناهد السباعي في مشروع مدرسة اليوجا

وتابعت آية سماحة: "ناهد السباعي أخت جوزي وعرضت على أكتر من مشروع ومنهم مشروع خاص باليوجا ورفضت".

ودخلت الفنانة آية سماحة والفنانة هاجر السراج، في نوبة من الصراخ والرعب عند مواجهة كلب رامز جلال داخل الغرفة السوداء.

وهدد رامز جلال كلا من آية سماحة وهاجر السراج بالتمساح، وطلب من آية سماحة أن تضع روج لهاجر السراج، وسط حالة من الرعب التي انتابت الفنانتين.

طريقة مشاهدة برنامج رامز جاب من الآخر الحلقة الأولى رمضان 2024

يمكن مشاهدة برنامج رامز جلال في رمضان 2024، عبر قناة إم بي سي مصر، ومنصة شاهد الإلكترونية في تمام الساعة 7 مساءً بتوقيت السعودية وبتوقيت القاهرة.

ويأتي برنامج رامز جلال لهذا العام بنكهة جديدة ومختلفة كليًا عما قدم في الأعوام السابقة؛ إذ يتميز بدعوة ضيفين بدلًا من ضيف واحد في كل حلقة.

وفي تطور مثير، يجمع رامز جلال في كل حلقة بين ضيفين يربط بينهما خلافات، مانحًا فرصة لمشاهدة تفاعلاتهم وردود أفعالهم المشتركة أمام مواقف الرعب والإثارة.

هذا العام، يضم البرنامج نخبة من الأسماء اللامعة في عالم الرياضة والفن من مصر والسعودية، من ضمنهم عبدالله السعيد، محمود كهربا، حسين الشحات، رمضان صبحي، علي البليهي، ميرنا نور الدين، أحمد السقا، وطارق لطفي بين آخرين.

قد يهمك: رامز جلال يسخر من آية سماحة وهاجر السراج: لا فيكم سعاد حسني ولا ميرفت أمين