تغريدات المشاهير

شجار بين زينة وأحد متابعيها بسبب تفجير معهد الأورام

تسببت واقعة تفجير معهد الأورام بمصر في دخول الفنانة المصرية زينة في وقوع  شجار بين وبين أحد متابعيها على موقع الصور والفيديوهات الشهير”إنستجرام”.

 

تفجير معهد الأورام بمصر

وكانت “زينة” حرصت على التضامن مع المرضى والضحايا من خلال منشور لها على “إنستجرام”.

وقالت زينة: “عاجزة قدام نظرة الرعب اللي أقوى من مرض السرطان نفسه اللي في عين الست دي، خوفها اللي بيزيد على ضناها في المرض جالها خوف أقوى من المرض نفسه.. حسبي الله ونعم الوكيل”.

وأضافت :” لواحد عنده كمّ وجع ومرارة غير طبيعية وعجز من نظرة الأم اللي ربنا العالم بقلبها واللي فيه، وفي كام أم زيها وفي كام قلب محروق على ضناه “.

وتابعت :” مش مكفيهم وجع قلب كل أم على ضناها من مرض ما بيرحمش وسهر ودعاء ووجع، لا كمان يحرموهم من حس عيالهم في الدنيا.. أنت القادر الحكيم المقتدر المنتقم”.

 

اقرأ أيضًا.. الفنانة زينة تنفي وضعها قيد الاقامة الجبرية في دبي

وهاجمها متابع بشكل عنيف قائلًا:”طالما قلبك وجعك من الصورة دي طاب ما تساعدي الناس دي وكل الأطفال دي.. مش إنتِ بس باقي الفنانين بدل الساحل والحفلات اللي بملايين، من وجهة نظري الكلام أو البوست مش هيعمل حاجة، طبعا حضرتك هتردي وهتقولي مين قالك إني مش بساعد الناس دي أو غيرهم، وأنا هقولك إيه فائدة المساعدة طالما مش في المكان الصح أو تكون مساعدة بجد”.

وردت عليه : “اتبرع إن شاالله 10 جنيه وأنا اتبرعت وكل ما أقدر هتبرع.. مبسوط كدا لازم أقول”.

وكانت مصر شهدت حادثًا إرهابيًا مروعًا، أمس الأول، في محيط معهد الأورام، أسفر عن سقوط عدد من حالات الوفاة والإصابات، إضافة إلى تضرر معهد الأورام بشكل كبير.

الوسوم
اظهر المزيد

مقالات ذات صلة

اترك تعليق

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

إغلاق