مشاهير الفن

بسمة وهبة: «الحسد سبب أزمة عمرو دياب مع دينا الشربيني»

أثارت الإعلامية بسمة وهبة، جدلًا بعد تصريحها حول أزمة عمرو دياب ودينا الشربيني؛ حيث لفتت إلى أن الحسد هو السبب الحقيقي وراء المشاكل بينهما.

وقالت الإعلامية المصرية، بعد مقابلة مع دياب حدثت بالصدفة في دبي، إن الثنائي الشهير يحتاج لبعض التنازلات حتى يتمكنا من استعادة قصة حبهما.

كذلك، لفتت في مقطع فيديو لها نشرته على “انستجرام” إلى أن المشاعر الرقيقة بين عمرو ودينا، لا يمكن تعويضها بالمال أو الشهرة.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Basma Wahba (@basma_wahba)

وقالت في الفيديو: «دلوقتي أنا عرفت عمرو دياب ودينا الشربينى سابوا بعض ليه!.. للأسف عرفت سابو بعض ليه.. من نبرنا يا جماعة.. قمر يا جماعة وجميل وبيبي ومتواضع وكل حاجة حلوة فيه، وهي كمان أيضًا.. بس الناس جابتهم الأرض من النبر والحسد والعنين، وبعدين سابو بعض خلاص».

وأضافت: «الناس مش سايبينهم في حالاهم وبيسخنوهم على بعض»

من ناحية أخرى، خاطبت زميلها تامر أمين، الذي وجه مؤخرًا تهديدًا شديد اللهجة لدينا الشربيني، قائلة: يا تامر يا أمين بطل تبقى بوتجاز.. متسخنهمش على بعض.. وبعدين لما أنت تعمل كدا.. أمال أنا أعمل إيه في برنامجي الجديد؟ يا تامر يا أمين انت جاي تهدي النفوس.. بالراحة عليهم وربنا يصلح لهم حالهم.

وتابعت: بالراحة على الناس.. لو فيه 1% يرجعوا لبعض.. لكن بنبر الناس وكلامهم مش هيرجعوا.. يا جماعة حرام عليكم.. هما ذنبهم إنهم مشاهير؟..سيبوا الناس في حالها.

وأضافت: الفلوس ممكن تشترى كل حاجة في حياتنا، بس الحب عمرنا ما بنعرف نجيبه، لأنه مالوش تمن ولا سعر، واللى يلاقي حب في حياته حب حلو وجميل ميستغناش عنه بسهولة، ويمسك فيه.. هتجيبوا منين عمر تعاني عشان تحبوا تاني.. أنا بدي نصايح وبعمل خير في كلمتين.. وبقول تنازلوا ومتستغنوش عن الحب بسهولة.

اقرأ أيضًا.. تامر حسني يفاجئ معجبة فقدت الذاكرة وأصيبت بالشلل بهذه الطريقة

الوسوم
اظهر المزيد

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى
إغلاق
إغلاق