حرب كلامية تشتعل بين ياسمين عبدالعزيز وأسرة طليقها بسبب ريهام حجاج

اشتعلت حربًا بين الفنانة ياسمين عبدالعزيز وأهل طليقها رجل الأعمال محمد حلاوة، وذلك في أعقاب استضافة زوجته الثانية الفنانة ريهام حجاج في برنامج تليفزيوني.

وتحدثت ريهام حجاج في تصريحاتها التليفزيونية أول أمس، عن زواجها من محمد حلاوة لأول مرة، مؤكدة أنها تزوجته بعد انفصاله.

من جهتها، ردت ياسمين على الحلقة كاملة من خلال تعليقات غير مباشرة وطريفة؛ حيث تعمدت إهانة الإعلامية بوسي شلبي وريهام حجاج.

وقالت في إحدى المنشورات: «تخيل أنا حارقالك دمك من غير ما أعملك حاجة ..ما بالك بقى لو عملت».

في حين، ردت شقيقة محمد حلاوة على رسائل ياسمين، دون أن تذكر اسمها، من خلال مقطع فيديو على انستجرام.

 

View this post on Instagram
 

A post shared by Mohamed Halawa (@mhalawaofficial)

وقالت: «أنا اسمي لمياء حلاوة أخت محمد حلاوة، الحقيقة أنا شفت برنامج ريهام صاحبتي وأختي ومرات أخويا وكنت فرحانه بيه وشفت أنها قالت كلام محترم وكلام من قلبها، الحاجة اللي ضايقتني وأزعجتني ودي حاجة عائلية أني فوجئت من كام ساعة كلام يتقال على حرابيق وكلام ميصحش يتقال».

وتابعت: «يا جماعة إحنا بقالنا 3 سنين بنتحارب ونتهاجم ويتقال علينا كلام غلط وأحنا مبنردش علشان خاطر مصلحة ولادنا وعلشان ده اللي اتعلمناه في الدنيا أن احنا نخاف على ولادنا بس الظاهر إن في ناس تانية مش فارق معاها الكلام ده إحنا خلاص خرجناكي من حياتنا وقفلنا صفحتك ومش بس كده مبنفتكركيش وعاوزينك أنت كمان تركزي في صفحتك وتنسينا وحاولي أن أنت تكوني سعيدة لأن إحنا بقينا سعداء بعيد عنك، يارب الكلام ده يوصلك لأن غير كده أنا أظن أنك هتبوظي الصفحة الجديدة بتاعتك هي كمان، ده اللي عاوزة أقولهولك وأقوله لمصلحة ولادك».

اقرأ أيضًا: أصالة تستفز شقيقتها برسالة لجيسيكا عازار